Somogyi Krisztina 50 éves
építőművészet
Bemutatkozó

Építészkritikus, vizuáliskörnyezet-kutató, szerkesztő vagyok, az építészet recepciójával foglalkozom. Az ember által alakított világ, így az építészet, a fotográfiai, grafikai és tipográfiai megjelenések hatása, értelmezhetősége és a létrehozás folyamatai érdekelnek. Az izgat, hogy a tervezők és a használói közösségek között hogyan javítható a párbeszéd. Az építészeti és design tudások, logikák és szemléletek legalább olyan fontosak a számomra, mint a befogadás folyamatainak megértése. Hogyan hatnak a terek, amelyekben élünk? Mitől válik széppé, hasznossá, szerethetővé egy épület? Mitől működik jól? Ez a folyamat hogyan segíthető?

Tanítok több egyetemen, így a BME Építőművészeti Doktori Iskolájában a Vizuális kommunikáció tárgy felelőse vagyok és az ELTE PPK Szervezet- és Környezetpszichológia Tanszékén dolgozom, PhD kutatásomat ott írom az építész és térlaikus élmények különbözőségéről. Az általam szerkesztett könyvek, publikációk, filmek és kiállítások célja a közérthetőség, mert mindenkinek érdeke, hogy sokan érdeklődjenek az épített környezet iránt. Az építészet közügy.

Az ösztöndíjam témája is ez: elsődlegesen a középiskolás korosztály számára készítek kéziratot, amely iskolaépületeken keresztül közelíti az olvasót az építészet nyelvéhez és magához az épületekhez. Mit szeretnék? Képeket és szavakat adni, hogy az épített környezet értékei láthatóvá váljanak, a hozzá kötődő személyes élmények jobban tudatosuljanak. Szeretném felkelteni a következő generáció kíváncsiságát a valós környezet iránt, mert nagyon hamar az ő döntésük lesz mérvadó abban, hogy miként alakul a világ és hogyan élünk benne.

Iskolák
Jelenleg: ELTE PPK Pszichológiai Doktori Iskola
Egyetem (ma), 1998. ELTE Bölcsészettudományi Kar
Jelenlegi munkahely
Ez az adat nem- vagy csak regisztrált felhasználók számára nyilvános.
Lakcím
Ez az adat nem- vagy csak regisztrált felhasználók számára nyilvános.
Levelezési cím
Ez az adat nem- vagy csak regisztrált felhasználók számára nyilvános.
Hírek, események
  • Oktatás és építészet: megnyílik az Építészeti Szalon VII. Terme

    2019. 06. 12., 16:00:00 — 2019. 06. 12., 18:00:00
    építőművészet
    Oktatás és építészet: megnyílik az Építészeti Szalon VII. Terme, amely a Közösség és építészet tematikán belül az oktatással és az épített környezeti neveléssel összefüggő projektekre fókuszál.
  • Építészek és gyerekek / Innováció az épített környezeti nevelésben

    2019. 05. 16., 09:00:00 — 2019. 05. 16., 18:00:00
    építőművészet
    Az UIA Architecture and Children munkacsoportjának részvételével nemzetközi konferencia az épített környezeti nevelés témában
  • Meanings of Symmetry

    2019. 04. 29.
    építőművészet
    Megjelent a történeti épületekben működő iskolákról szóló elemzés a Szimmetria tudományos folyóiratban
  • Megjelent cikk: Közös tér_személyes élmény

    2019. 04. 17.
    építőművészet
    ÁRKÁDIA Megjelent a Debreceni Egyetem Építészmérnöki Tanszékének Építészetelméleti füzetek 7. című kiadványa A tér érzékelése témakörben.
  • Iskolaépítészeti konferencia 2019-04-12

    2019. 04. 17.
    építőművészet
    Készül az iskolaépítészettel foglalkozó TÉRTÁR kötet második, tematikus száma
  • Épített környezetei nevelés a MÉSZ honlapján

    2019. 01. 25.
    építőművészet
    A MÉSZ felületén mostantól megjelenik az épített környezeti nevelés téma. :-)
  • Épített környezeti nevelés konferencia Kappadókiában

    2018. 11. 16.
    építőművészet
    Tündérkémények és hőlégballonok a Kappadókiában megrendezett konferencia helyszínén. Az épített környezeti nevelés (BEE) témában 2018. november 15-17 között megrendezett esemény magyar felvetése diákok nézőpontjából tekintett az iskolára, innen közelített az iskolaépítészet kérésköréhez.