REKVIEM

2020. 02. 19., 22:21:00 — 2020. 03. 04., 19:00:00
színházművészet
Nemzeti Táncszínház, Budapest Táncfesztivál
Az előadásban szereplők oroszlánként küzdenek az elmúlás ellen, kapaszkodnak a maradásba, végül beletörődnek az életbe.  Amikor elfogadják a megváltozhatatlant, felszabadulnak, és kétségek nélkül továbblépnek az ismeretlenbe.

Ha valaki meghal,

az csak úgy tűnik, mintha meghalt volna.

Továbbra is tökéletesen eleven marad a múltban,

éppen ezért nagy butaság,

ha az emberek sírnak a temetésén.

Minden egyes pillanat, a múlt, a jelenés jövő,

mindig is létezett és mindig létezni fog.

(Kurt Vonnegut)

Van-e élet a halál után? Ezt a kérdést előbb-utóbb mindenki felteszi magának.

Szeretteink elmennek. Nehezen fogadjuk el, hogy ez is hozzátartozik az emberi léthez.

A nemlét az élőnek felfoghatatlan, ezért félelmetes.

Nem tudjuk, mi történik a halálpillanatában, de a remény, hogy talán van folytatás, enyhítést ad. Aki nem hisz az ezotériában, stikában még az is elolvassa a halál közeli élményekről szóló beszámolókat, mert varázslatos az alagút, a vakító fény, a boldogságérzés leírása, annak a víziója, hogy valójában nincs is halál, csak átmenet, egy másik állapotba. Ilyenkor nagyon is hiszünk az energia-megmaradás törvényében.

A darab főszereplője a nő, az ember, akinek el kell hagynia a földi életet, az eddig általa ismert létformát. Előbb a döbbenet, aztán a küzdés, majd a pánik félelem, a feladás és a végén a megbékülés.

Az előadásban szereplők oroszlánként küzdenek az elmúlás ellen, kapaszkodnak a maradásba, végül beletörődnek az életbe.  Amikor elfogadják a megváltozhatatlant, felszabadulnak, és kétségek nélkül továbblépnek az ismeretlenbe.  

„A halál mindnyájunkra rámosolyog. Az ember nem tehet mást, mint hogy visszamosolyog.”

Balázs Ádám készített rendhagyó,egyszerre elektronikus, de mégis magasztos hangzású filmzenét. A visszatérő főmotívum Thomas Celanus: Dies irae (Napja Isten haragjának) kezdetű éneke, ami már az első felcsendülésekor megalapozza az előadás hangulatát.

Az alkotó a Magyar Művészeti Akadémia Művészeti Ösztöndíjprogramjának ösztöndíjasa.

Az előadás a Nemzeti Kulturális Alap, Nemzeti Táncszínház, RNR Művészeti Ügynökség, Synetic Pharma Kft támogatásával valósult meg.

További támogatók :MMA, Pro-Progressione

  • Színészmesterség - színész a színpadon - - - Beszédtechnika & Színpadi mozgás & Ének & Színészmesterség - - - Michael Chekhov Acting Technique®

    2024. 02. 17., 09:00:00 — 2024. 03. 03., 21:30:00
    színházművészet
    Az intenzív kurzus elvégzése során egy-egy monológon keresztül teremtheti meg mindenki karaktere egyedi atmoszféráját. A folyamat a képzelet és a mozgás tudatos alkalmazására épül, amely az élet bármely más területén is alkalmazható eszközzé válik (nem csak színpadi körülmények között).
  • ÚRISTEN, ZENE IS LESZ! - KOVÁCS MARCI ÉS A SZAKÉRTŐK KONCERTJE

    2024. 01. 13., 19:00:00 — 2024. 01. 13., 22:00:00
    színházművészet
    Megannyi Mohácsi-előadás + 13 muzsikus + 78 színész + 1000 néző = 1 Kovács Marci & a Szakértők - koncert a Vígszínházban.
  • Danubia 30

    2023. 12. 30., 19:30:00 — 2023. 12. 30., 22:30:00
    zeneművészet
    Harminc évnyi zenei utazás, ünnep, összefoglalás és egyben programismertetés a következő harminc évre - ez a Danubia Zenekar születésnapi koncertje.
  • Bágyi Balázs New Quartet koncert Balatonfüreden

    2023. 12. 21., 19:00:00 — 2023. 12. 21., 22:00:00
    zeneművészet
    A koncerten az együttes "Decade" című lemezanyaga hangzik el
  • Kripta - monológszínház műhelybemutató

    2023. 12. 19., 19:30:00 — 2023. 12. 19., 20:15:00
    színházművészet
    Mi lenne, ha csak 3 percre is, de visszatérhetnénk, hogy elmondjunk mindent, ami fontos volt - a halálunk előtt?! - Edgar Lee Masters: A Spoon River-i holtak c. műve alapján