Az ügynökségek - a szükséges rossz?
Van egy téma, amiről nem szívesen beszélünk, amit sokszor nem értünk és amire nem is akarunk gondolni - ez pedig az operaügynökségek és menedzsmentek okozta helyzet.
Van egy téma, amiről nem szívesen beszélünk, amit sokszor nem értünk és amire nem is akarunk gondolni - ez pedig az operaügynökségek és menedzsmentek okozta helyzet, amiről most a pandémiás időszakkal kapcsolatban szeretnék beszélni. Hajlamosak vagyunk azt gondolni, abba hinni, hogy a tehetség, a hang elég ahhoz, hogy valaki a csúcsra kerüljön - mégpedig jól tudjuk, hogy régóta nem teljesen így van. Birgit Nilsson önéletrajzi könyvéből nagyon sokat tanulhatunk arról, hogy az ő pályáján milyen szerepe volt különböző agenturáknak. Ő az ügynökök uralta világ előtt lépett a pályára és függetlenségét mindvégig igyekezett megtartani. Azóta a helyzet eldőlt, az ügynökségek sokkal befolyásosabbak még az ünnepelt sztároknál is. Nézzük meg, mi történik, amikor egy tehetséges énekes megkérdőjelezhetetlen teljesítménye véletlenül napfényre kerül, és a közönség egyre hangosabban követeli, hogy őt láthassák egy bizonyos repertoárban? Egy kollégámról van szó, akit névről is említek a videóban és idézem sokunknak emlékezetes produkcióit. Mennyire fog változni a helyzet, amikor újraindulhatunk? Mi fog számítani, amikor pandémia utáni első produkciókba castingolják az énekeseket?