Balett és Mozdulatművészet nyári kurzusok a Mohában Pálosi István vezetésével
Újra a táncteremben...offline... :) 4 hónap leállás és online térbe szorulás után, újra élőben lehet táncolni Pálosi Istvánnal a Mohában, Klasszikus balett és Mozdulatművészet nyári intenzív kurzusain
Pálosi István - Klasszikus balett 4 napos intenzív kurzus a MOHA-ban
Július 6-9. Hétfő-csütörtök: 17:00-19:00
MOHA - Mozdulatművészek Háza
Július 27-30. Hétfő-csütörtök: 19:00-21:00
MOHA - Mozdulatművészek Háza
Élő zongora kísérettel!!!
korrepetítor: Dexler Vajk
A balett órák rúdgyakorlatokkal kezdődnek, majd az erre épülő középgyakorlatokkal, valamint az ugrás és forgástechnika tökéletesítésével végződnek. Célunk a technikás, de legfőképp a légies, kifinomult és elegáns tánckultúra kifejlesztése.
Pálosi István - Mozdulatművészet 4 napos intenzív kurzus a MOHA-ban
Július 6-9. Hétfő-csütörtök: 19:00-21:00
Augusztus 10-13. Hétfő-csütörtök: 19:00-21:00
Élő zongora kísérettel!!!
korrepetítor: Gabura Mária
Óráim a természetes emberi mozdulatlehetőségek vizsgálatára alapoznak, Dienes és Berczik rendszer és módszer alapján. Célunk a tudatos mozgás elsajátítása, a tér, idő, erő szimbolika felfedezésén keresztül.
A mozdulatművészet órák a klasszikus alapú tradicionális magyar modern táncra épülnek, fejlesztve a testtudatot, a koordinációt, és a térhasználatot. Lesz sok alapozó gyakorlat, melyekben tudatosítjuk a mozdulatainkat a tér-idő-erő-kifejezés tükrében. Kipróbálhatsz különböző eszközöket (fátyol variációk, korong, labda, stb.), és az óra végén a szabad tánc (improvizáció) sem maradhat el.
Ami egyedül itt tanulható nálunk - eredeti formájában az 1912-ben kezdődött MOZDULATMŰVÉSZET - ami a testről lélekről szellemről egyaránt szól - célja a szépség egészség emberség :) MINDENKINEK ajánlom aki a mozgást tanulni és nem utánozni akarja.
Pálosi István
Mozdulatművész, koreográfus, pedagógus, a Magyar Mozdulatművészeti Társulat igazgatója
A Magyar Táncművészeti Főiskola - MTF (Állami Balettintézet) növendéke (1982-1991), majd MAPA ösztöndíjas Berlinben (1995), az esseni Folkwang Egyetem (1997-1998) és a MTF moderntánc pedagógus hallgatója BA (2001-2005). Okleveles tánctanár MA (2015 MTF).
1992 óta tanít balettet és mozdulatművészetet Magyarországon és külföldön. 2011-2013 a Berczik Sára Budai Táncklub mozdulatművészet tanára és a Balázs Győző Református Líceum balettmestere és moderntánc tanára, 2015-2017 a BTS Szakgimnázium balettmestere és moderntánc tanára. 2017-től a Nemes Nagy Ágnes Szakgimnázium tánctanára.
Táncos pályáját a Vasas Táncegyüttes gyerekcsoportjában kezdi (1979), majd gyerekszólistaként folytatja az Erkel Színházban. 1994-1995 között az Orkesztika Mozdulatszínház táncosa. A mozdulatművészet megőrzése és fejlesztése céljából Fenyves Márkkal létrehozza a Duncan-Dienes Orkesztika Iskolát (1997), a MOHA-Mozdulatművészek Házát (1997, korábban Mozdulatművészeti Stúdió), és a Magyar Mozdulatművészeti Társulatot (1995). Az Orkesztika Alapítvány programjainak vezetője (1999) a SzólóDuó Nemzetközi Tánc Fesztivál igazgatója.
Az elmúlt 25 év művészeti és tanári munkájáért 2017-ben megkapja a Magyar Ezüst Érdemkereszt Állami kitüntetést.
Mi a MOZDULATMŰVÉSZET?
A 100 éves tradíciójú modern „TÁNCHUNGARIKUM”. Egy ősi energiákat megmozdító, klasszikus és esztétizáló, teljes embert igénylő, tánc és mozdulatforma. Száz éve a nyugati kultúra ebben találta meg mindazt, amit a kelet már tudott a mozdulatról. Egyszerre élet stílus-filozófia-út és gyakorlat. Általa először, vagy újra felfedezheted a tánc - és a létezés - örömét. Amiért egyedülálló, hogy nem csupán a mozdulatokat használjuk, hanem a hozzájuk fűződő filozófiát, másképp tekinthetünk önmagunkra és másokra, energiákat áramoltathatunk, érzelmeket, indulatokat élhetünk át és engedhetünk ki magunkból, megtapasztalhatjuk a funkciók kiteljesedését. Elmélyedve benne megélhetjük a szépséget, a jót, az egészséget és természetességet, azt az eredeti-ősi állapotot amit teljességnek nevezhetünk. Jelen lehetünk a MOST-ban, a pillanatban, ezáltal ÖNMAGUNK lehetünk.Hogy született a Mozdulatművészet - Orkesztika?A mozdulatművészet egy 100 éve született holisztikus magyar művészeti és mozdulati irányzat. Elméleti- tudományos, ORKESZTIKA-nak nevezett mozdulatrendszerének kidolgozója Dr. Dienes Valéria.Egy több évszázados európai kulturális hiányt pótolt a test és a lélek viszonyrendszereinek újrafelfedezésével. Munkamódszere a megfigyelés, a kibontás, a kiteljesítés, az egyén aktivizálása. Mára több generáció tapasztalata öröklődik ezekben a mozdulatformákban, módszertanban és filozófiában. Fontos hagyománya a folyamatos visszaigazolás és megújulás, minden generáció feladata a hagyományok őrzése mellett a jelenidejűség, így épültek be a klasszikus tánc és ma például a kortárstánc technikai elemei is a tanított gyakorlati anyagba.Művészeti tevékenységként 1917-től napjainkig egyben színpadi irányzat, melyben a szóló táncoktól a teljes estés produkciókon át a nagyszabású 1000 szereplős mozdulatkórusokig terjed a repertoár.A műfajból alakult ki 1950-es betiltása után a gyógyító gimnasztika, a klasszikus művészi torna és a számos táncelméleti, tánctörténeti és táncpedagógiai irány.
Kinek ajánljuk?
Ez a táncóra mindenkinek, minden életkorban ajánlható és biztonságos. Bármikor elkezdhető, előképzettséget nem igényel. Profinak és amatőrnek ugyanaz az út, de a profi messzebb jut rajta.Három egyéni hasznosulása a megelőzés (prevenció), a status naturális fenntartása (kondíció), és öngyógyításra való képesség (rehabilitáció).
Általa - öntudatlanul - is mindenki saját maga gyógyítójává, kiteljesítőjévé válhat a mozgás öröme és energiája által. Használhatjuk bármely táncstílus előkészítésére és kiegészítésére is.
Milyen egy óra?
Száz éve generációról-generációra öröklődő és újraalakuló harmonikus és organikus mozdulatok kombinációjával dolgozunk az órán, sokféle zenére és olykor zene nélkül. A mozdulati anyag emlékeztet a keleti harcművészetekből, más táncirányzatokból ismert elemekre, funkciói és gyakorlata miatt terápiás módszerek és a jóga elemeire is. Rendszeres gyakorlat az, hogy különböző tárgyi eszközök (korong, fátyol, labda, bot) használatával segítjük a mozdulatok funkcionális teljes megvalósulását. Kórusgyakorlatok – mely a műfaj sajátossága – pedig megtanítanak bennünket az együtt lélegzés, együttmozdulás élményére.Az órán a tanár folyamatosan „vezet”, elmondja, mire figyelj, milyen lépés jön. A mozdulatóra mindig meglepetést tartogat, és sokféle célú lehet. Az óra lehet intenzív, alaposan átmozgat, formál, de egyáltalán nem fogod azt érezni, hogy kimerültél, elfáradtál, kifulladtál. Sokkal inkább feltöltődést, várakozással teli nyugalmat, és mélyen rejtőző izmaid feszülését fogod érezni. De lehet akár meditatív befele figyelő, mikor a fókuszunkat inkább magunkra fordítjuk. De lehet kreatív, mikor a bennünk rejlő alkotó erő is kibontakozhat, vagy előadói, mikor megtanulhatjuk milyen a MOST-ban magunkat vállalni.