
művészetelmélet, színházművészet
Esemény
2025-05-29 10:00:00
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dr. Adamovich Ferenc Tamás: A mesterséges intelligencia és a nagy mintavételű mozgásos adatbázisok kutatási és oktatási célú felhasználhatósága előadóművészeti környezetben - VIII. MŰVÉSZETPEDAGÓGIAI KONFERENCIA
Dr. Adamovich Ferenc Tamás - VIII. MŰVÉSZETPEDAGÓGIAI KONFERENCIA (motion capture, kutatás, oktatás)
Az alapítók és a társult felsőoktatási intézmények nyolcadik alkalommal hirdetik meg a Művészetpedagógiai Konferenciát, a művészeti neveléssel, a művészetközvetítés intézményeivel, a gyermekkultúra helyzetével foglalkozó kutatók és pedagógusok éves szemléjét.
2025. május 29-30-án a Magyar Táncművészeti Egyetem ad otthont az eseménynek. A konferencia fókuszában a következő témák kaptak helyet: MOZDULAT, PERFORMATIVITÁS és KÖZÖSSÉG.
A konferenciára a művészetpedagógia valamennyi ágának művelőit és kutatóit várjuk: a tánc, zene, vizuális nevelés, dráma-színház-bábpedagógia, múzeumpedagógia, cirkuszművészet különböző területeiről!
Célunk a művészetpedagógia, a művészettel nevelés területén születő innovációk, kutatási eredmények tudományos igényű bemutatása, a művészetpedagógia szakemberei közötti hazai és nemzetközi kapcsolatok erősítése, valamint új kutatási és fejlesztési programokban való együttműködések elősegítése. A konferencia munkanyelve magyar és angol.
A konferencia főbb témái 2025-ben:
- Művészettel nevelés és digitalizáció: Az új technológiák hatása a művészetpedagógiára
- Kreatív gondolkodás: fejlesztés és értékelés
- Művészetek és mentálhigiéné
- Elfogadás és művészeti nevelés
- Performatívitás és pedagógia: pszichodráma, szociodráma, drámapedagógia, színházi nevelés, gyermek- és diákszínjátszás
- Interdiszciplinaritás és művészettel nevelés
- Művészetalapú részvételi kutatás a neveléstudományban
Témám absztraktja:
Oktatási célból a motion capture technika segítségével rögzíthetünk mozgásmintákat és építhetünk fel adatbázisokat. Majd a mesterséges intelligencia segítségével neurális algoritmusokat alakíthatunk ki, hogy segítségével osztályozhassuk a mozgásmintákat vagy egy céltartomány értékeihez viszonyíthassunk. Az adatok elemzésével a tanulók fejlődését egyénileg segíthetjük, miként az általa végrehajtott mozdulat technikai és minőségi tényezőire irányuló, szabad szemmel nem látható előnyökre és hiányosságokra hívjuk fel a pedagógus figyelmét. Az adaptív tanítási technika nemcsak a táncpedagógiai módszerek fejlesztésére, hanem prevenciós és neurorehabilitációs célokra is alkalmazható. Segítségével megelőzhető olyan testi elváltozások kialakulása, amelyek rövid- és hosszú távon fájdalommal, sérüléssel járhatnak. Figyelembe véve a táncművész pályafutását, ahol a balett-táncosok legaktívabb időszaka körülbelül tíz év, a legfejlettebb technikai lehetőségek kihasználása meghatározó lehet.