Hálózatok címmel Kneisz Eszter kárpitművészről szóló kismonográfia jelenik meg
„A szövés elválaszthatatlanul életem részévé vált az első felvetéstől kezdve. A szövőszéken mintha a lelkemet mintázhattam volna meg. Mindent meg akartam szőni, az egész világot gobelinben láttam. A fényeket, a színeket az égen, a virágokat, a tájat." -vallja Kneisz Eszter kárpitművész
"Kneisz Eszter első alkotói korszakában készített kárpitmunkáinak vonalstílusa Cézanne széles, testes ecsetvonásaihoz, színben, formatömbkezelésben pedig a szintetizmus és a Lurçat-féle modernista kárpithagyományhoz kapcsolható. A korai munkákban hangsúlyosan megjelenik a virág-, illetve a sokoldalú természetábrázolás, olykor emblematikus, olykor inkább narratív jelleggel, de minden esetben erőteljes színkontrasztok és kemény formahatárokkal létrehozott grafikus stílus használatával. A 2005-től induló második alkotói szakasz egy erőteljes konceptuális fordulatot jelent az oeuvre-ben: innentől Kneisz Eszter érdeklődését a társadalmi kérdések, illetve az emberi élet hálózatossága határozzák meg. A 2000-es évek közepén figurális motívumokkal (embersziluett, emberalak, állatalakok), a 2010-es évek végén pedig már tisztán vizuális eszközökkel (vonal, szín, transzparencia, fény-árnyék hatások) fogalmazza meg tér- és síkkárpitokba szőtt gondolatait. Műveinek motívumai a polifón zenéhez hasonló módon újra és újra átszövik, kiegészítik és értelmezik egymást. A művész eddigi pályaíve leginkább Piet Mondrianéhoz hasonlítható, aki figurális tájképfestőből absztrakt raszterhálózatok megjelenítőjévé vált." (részlet a könyvből)
Kneisz Eszter teljes életművét felölelő, gazdag képanyaggal illusztrált kötet szerzője Molnár Eszter művészettörténész.