Közösségi tervezés 1.0
Az első közösségi tervezési alkalom az iskolában
Október 3-án közösségi tervezési alkalommal folytatódott az Iskola a határon program. Két tanóra ideje alatt (2x45 perc, közte szünet) tartottunk 24 diákkal és 6 pedagógussal, valamint a kertész és gondnok kollégákkal közösen egy játékos workshopot az udvar tervezéséről. Ez az alkalom a jelenlegi állapotot térképezte fel, vagyis hogy milyennek látják a résztvevők az udvar pillanatnyi állapotát. A közösségi tervezés eseményeken a két legfontosabb szabály, hogy mindenkinek lehetősége legyen elmondani a véleményét és, hogy érezzük jól magunkat!
A foglalkozás elején rögzítettük az esemény szabályait, folyamatát és céljait. Rövid összefoglalót láthattak a résztvevők a tavalyi évben történtekről. A bevezető játék után 5 fős csoportokban dolgoztak fel tanárok és diákok együtt 3 kérdést, az udvar használatáról (mire használják, mikor, mire használnák a jövőben). Miután megbeszélték kiscsoportosan, megoszthatták saját gondolataikat és új tapasztalataikat a nagy csoporttal is. A szünet után újabb bevezető játékkal indult a foglalkozás, majd 4 csoportra osztottuk a társaságot. Mind a négy asztalnál volt a szervezők köréből is egy fő, ő volt az asztalgazda. Neki az volt a feladata, hogy figyeljen a csoport dinamikára, hogy mindenkit meghallgassanak. Mind a 4 csoport ugyanazt a 4 kérdést beszélte át és a legfontosabb gondolatokat leírták egy papírra, amit az idő lejárta után egy kinevezett szóvivő elmesélt az egész csapatnak.
A foglalkozás nagyon jó hangulatban telt, a gyerekek és a tanárok is nagyon aktívak és lelkesek voltak. Köszönet mindenkinek, aki valamilyen módon hozzájárult ehhez az alkalomhoz!