építőművészet

Esemény

2024-10-24 10:00:00

Budapest

Közösségi tervezés 2.0

Második közösségi tervezési alkalom az iskolában

Októberben második alkalommal tartottunk foglalkozást a diákokkal és tanárokkal közösen, két tanóra idejében (2x45 perc, közte szünet). A diákok egy része a halloweenre készülve jelmezekben volt jelen. A munkánkat most is, akárcsak az előző alkalommal, önkéntes egyetemisták segítették. A foglalkozás megkezdése előtt megkaptuk az 1.-2. osztályosok gyönyörű rajzait is, akik az ötleteiket ebben a formában osztották meg velünk. A rajzok felkerültek az aula faliújságjára.

Az eseményt az előző alkalom összefoglalásával kezdtük, majd röviden felvázoltuk, hogy miről fog szólni ez a második alkalom. Ezt követte egy nyitókör, ami most is egy bemelegítő játék volt. Ezután 5 fős csoportokba rendeződve folytattuk a foglalkozást. Minden csoport megkapta az udvar fejlesztéséről eddig összegyűjtött ötleteket kinyomtatva. A feladat az volt, hogy a csoport tagjai ezekről az ötletekről beszélgessenek és még felmerülő új javaslatokkal egészítsék ki a listát. Miután mindenki végigért a 8 területrészen, egy rövid visszajelző körrel zártuk ezt az órát.

A szünetben ismét nagy sikert aratott a pogácsa és a szörp. A csengetés után a második órát a múlt alkalommal nagy sikert arató szópár játékkal kezdtük, de most mindenkinek lehetősége volt a szünetben saját javaslatot bedobni egy kalapba, és ezekből szemezgettünk. Ezután nagyobb létszámú csoportokban (5db 8 fős csoportban) folytattuk a workshopot. Minden csoportnak volt a szervezők köreiből egy asztalgazdája. Az iskola kertjét 8 nagyobb részre osztottuk fel, és minden terület részhez tartoztak ötletek. A csoportoknak az volt a feladata, hogy az összesített ötletekről szavazzanak. Azt kértük a résztvevőktől, hogy arra az ötletre szavazzanak, ami számukra az egyes területrészeken a legfontosabb. A szavazáshoz mindenkinek volt 5 pöttye, amit leragaszthatott egy-egy ötlethez. Nem kellett minden terület résznél szavazni, a pöttyöket akár egy ötlethez is le lehetett tenni. A szavazást követően ismét volt egy visszajelző kör, ahol a csapatok elmondhatták, hogy melyik ötletek, elemek kapták a legtöbb pontot, mi volt a csoportok számára a legfontosabb.

A foglalkozás nagyon jó hangulatban telt, a gyerekek és a tanárok is nagyon aktívak és lelkesek voltak. Köszönet mindenkinek, aki valamilyen módon hozzájárult ehhez az alkalomhoz!

A program honlapja


Kapcsolódó fájlok