Megjelent a Magyar Művészet 2020/4-es száma, benne Az ellentmondás jelei című tanulmányommal
Az ellentmondás jelei című tanulmányom Vidnyánszky Attila Csíksomlyói passió című rendezésének művészetfilozófiai kérdéseit tárgyalja. Ez az előadás részben Szőcs Géza Passió című, 1999-ben megjelent írásából építkezik, ezért a tanulmányt is a tavaly novemberben elhunyt író tiszteletére ajánlom.
A Csíksomlyói passió 2018. augusztusi csíksomlyói előadása különleges élményt jelentett minden helyszíni néző számára. (Az eseményről közvetítést adott a Duna tévé is.) Ennek a színházi előadásnak a művészeti vonatkozáson túl volt egy rituális-szakrális vetülete is, amelyet három nézői reakció felidézésével mutatok be. A nézők sajátos viszonyulását az előadáshoz Lukács György félreértés-elméletén keresztül vizsgáltam meg, s rá kellett jönnöm, hogy újkori művészetfelfogásunk számára furcsa, köztes helyet foglal el ez az előadás. A színház és misztériumjáték közötti keskeny utat próbálom bejárni tanulmányomban.
A Magyar Művészet című folyóirat 2020/4-es száma már kapható az újságárusoknál.