Megjelent az Iskola mozgásban című kötet
Az Iskola mozgásban című kötet az iskolaépítészet kapcsán a térhasználatról, a változásról, közlekedőterekről, zsibongókról, magáról a mozgás fontosságáról, és annak a tanulásban betöltött szerepéről készült kutatásokat összegzi.
A Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki Kar, Középülettervezési Tanszékén az elmúlt években több olyan terepkutatást indult, amelynek alapja a térhasználatok különböző szempontú megfigyelése, megértése és elemzése. A megjelent kiadványban a 2019–2020-as évben készült munkánkba adunk betekintést: nem egy lezárt munka összefoglalását adjuk közre, hanem pillanatképet mutatunk egy intenzív folyamat egyik fontos állomásáról. A kutatócsoport vezetője Balázs Mihály építész, egyetemi tanár, az Építőművészeti Doktori Iskola vezetője, tagjai ebben az időszakban Bedecs-Varga Éva, Karácsony Tamás, Ritter Dániel és Somogyi Krisztina voltak. Munkájuk kiegészült különböző építészek és más szakérők tudásával, a BME Építőművészeti Doktori Iskola hallgatóinak és az Építészkar hallgatóink a munkájával. A kötet egyben a 2020. január 22-én tartott konferencia összegzése is.
A könyv kiadója a BME Építőművészeti Doktori Iskola és a Hazai Korszerű Építészmérnök Képzésért Alapítvány, szerkesztői Bedecs-Varga Éva és Somogyi Krisztina.
Az iskolai terekről való gondolkodás az építészek számára természetes szükségszerűség. Nem csak azért, mert a téralkotás mint az építés alapvető célja, évszázadok óta az intézményesült oktatás–nevelés alapfeltételei közé tartozik, hanem azért is, mert az alkotó ember számára a tér formálása és belakása önmagában is a tanulás, a megismerés eszköze. Az építészeti térrel, így az iskola tereivel szemben támasztott követelmények megváltoznak, a mozgás és tanulás összefüggéseit maga a pedagógia is új megközelítésben vizsgálja. Amikor tehát az „iskola mozgásban” fogalomról beszélünk, a fizikai és szellemi értelemben vett térben való mozgásra gondolunk, ilyenformán nem csak építészeti kérdésről van itt szó. A probléma összetettsége az interdiszciplináris megközelítés igényén túl egy gondosan kiválasztott korosztályi együttműködést is feltételez. A kötetben bemutatott anyag egyik különlegessége éppen ez az összetettség, melyben az elemi iskolai tanulótól az egyetemi tanárig terjedő teljes skála megjelenik.