Művészet, média, marketing - konferencia
Szervezőként és szekcióvezetőként vettem részt a Művészet, média, marketing - Avagy a műalkotás helye és méltósága a marketing korában című konferencián
A művészet a technikai sokszorosíthatóság, a tömegtársadalom és a globalizált közízlés korában is megtartotta igényét arra, hogy egyedi és élményszerű módon mutassa fel az emberi létezés minőségét. Vitatható, hogy egy kulturális teljesítmény tekinthető-e olyan terméknek, amelyre vonatkoznak a hagyományos marketingelképzelések, vagy ezáltal megfosztjuk őket méltóságuktól. Egyedi és megismételhetetlen vagy kultúripar? Nemzeti sajátosság vagy uniformizáló globalizáció? A bejáratott marketingtechnikák nem adnak választ számtalan kihívásra vagy a bejáratott marketingstratégiák már választ is adtak? Hogyan lehet elérni, hogy a magasművészet ne csak a kevesek öröme legyen, s így a kulturális és közéleti elit magánügye? Van-e egy műalkotásnak célközönsége? Hogyan használhatja ki egy kulturális intézmény a XXI. századi informatikai készségeit? Létezik-e kulturális (marketing)tevékenység közösségépítés nélkül? Tekinthető-e a közösséggel fenntartott valódi kapcsolatnak az, ahogyan a PR (public relations) a saját gyakorlatát kialakította? Léteznek-e sajátosan magyar marketingsikerek a kulturális területen?
Program
9.30 – 10.00 Regisztráció
10.00 – 10.10 Megnyitó
10.10 – 10.30 Kucsera Tamás Gergely: Globalizált média, mediatizált kultúra
10.30 – 10.50 Vidnyánszky Attila: A Nemzeti mindenkié
10.50 – 11.10 Káel Csaba: Kulturális FMCG avagy „fast moving cultural goods”
11.10 – 11.30 Jankovics Marcell: Nincsen új a nap alatt?
11.30 – 11.50 Kávészünet
11.50 – 12.10 Deák Kristóf: Hogyan jut el egy magyar kisfilm az Oscar-díjig?
12.10 – 12.30 Topolánszky Tamás – Sümeghy Claudia: Kezdők szerencséje vagy tudatosság – A CURTIZ esettanulmány
12.30 – 12.50 Kollarik Tamás: A mozgókép állami támogatása a digitális média korában
12.50 – 13.10 Fülöp József: Oktatási intézmény és alkotóműhely – Tehetséggondozás és mozgóképes tartalmak fejlesztése a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen
13.10 – 13.50 Ebédszünet
13.50 – 14.10 Baán László: Jó múzeumnak is kell a cégér?
14.10 – 14.30 Ókovács Szilveszter: Az opera a kütyüvilágban
14.30 – 14.50 Orosz István: A plakátok kora
14.50 – 15.20 Kerekasztal-beszélgetés
Résztvevők: Baán László, Kollarik Tamás, Ókovács Szilveszter
Vezeti: Lukácsy György
15.20 Zárszó
A konferencia hivatalos programja: https://www.mma-mmki.hu/hu/hirek-esemenyek/muveszet-media-marketing-avagy-a-mualkotas-helye-es-meltosaga-a-marketing-koraban-konferencia-a-pesti-vigadoban.html
Beszámoló a konferenciáról: https://nemzetiszinhaz.hu/hirek/2019/04/a-nemzeti-mindenkie-program-is-bemutatkozott-a-magyar-muveszeti-akademia-nagy-sikeru-konferenciajan