irodalom, színházművészet, zeneművészet
Esemény
2024-11-29 19:00:00
Korzó Zeneház, 6720 Szeged, Széchenyi tér 9.
Roxane operarészlet bemutató Szegeden
Tóth Péter Mechler Anna librettójára készülő operájának négy első jelenetét mutatják be Szegeden
Cyrano de Bergerac története elevenedik meg Mechler Anna
operalibrettója nyomán a Szegedi Szimfonikus Zenekar előadásában,
Tóth Péter érdemes művész zeneszerző zenéjére, a Korzó Zeneházban.
Az előadás különös izgalma, hogy egy még készülő opera részleteibe
hallgathatnak bele az opera műfajának szerelmesei.
2020 és 2023 között az MMA ösztöndíjasaként Mechler Anna Patronus Arts díjas
szövegíró egy operalibrettót készített Edmond Rostand Cyrano de Bergerac című drámája
alapján Roxane címmel. A szövegkönyvet Tóth Péter érdemes művész, a Magyar
művészeti Akadémia zenei tagozatának vezetője, az MMA szegedi munkacsoportjának
tagja zenésíti meg. 2024. november 29-én a Korzó Zeneházban a nagyközönség számára
is hallható lesz az opera eddig elkészült első négy jelenete. Az előadók nem kevesebbre
vállalkoznak, mint hogy oratóriumszerű előadásban bemutassák a két felvonásosra
tervezett opera elejét, a közönség elé varázsolva a színházi forgatagot, a vívódó Roxane-t
és a haldokló, de a visszaemlékezésekben régi alakját felöltő Cyranót. Gyüdi Sándor, a
Szegedi Szimfonikus Zenekar karmestere a színpadra invitálja a szövegírót és a
zeneszerzőt is; beszélgetésük során műhelytitkokat lehet megtudni a darab
keletkezéséről, az alkotói szándékról, a mű ma nagyon is aktuális mondanivalójáról.
“Miért Cyrano és Roxane történetéről szól az opera? A saját arcát nem vállaló, más ember
mögé bújó személy karaktere a XXI. században aktuálisabb, mint valaha. Az internetes
közösségi felületek tálcán kínálják ennek a magatartásnak a lehetőségét: mindenki
idealizált képet fest magáról, hibátlanra szerkesztett fotókat lehet látni a sok boldog,
sikeres, szerencsés emberről. Ezek a portálok azt sugallják, hogy egy átlagos élet csupa
öröm és siker – amitől mindenki késztetést érez arra, hogy elrejtse a fájdalmait, a kevésbé
szép arcát, és egy tökéletes, ám hamis képet alakítson ki magáról.”