irodalom, színházművészet, zeneművészet

Esemény

2024-11-29 19:00:00

Korzó Zeneház, 6720 Szeged, Széchenyi tér 9.

Roxane operarészlet bemutató Szegeden

Tóth Péter Mechler Anna librettójára készülő operájának négy első jelenetét mutatják be Szegeden

Cyrano de Bergerac története elevenedik meg Mechler Anna operalibrettója nyomán a Szegedi Szimfonikus Zenekar előadásában, Tóth Péter érdemes művész zeneszerző zenéjére, a Korzó Zeneházban. Az előadás különös izgalma, hogy egy még készülő opera részleteibe hallgathatnak bele az opera műfajának szerelmesei. 2020 és 2023 között az MMA ösztöndíjasaként Mechler Anna Patronus Arts díjas szövegíró egy operalibrettót készített Edmond Rostand Cyrano de Bergerac című drámája alapján Roxane címmel. A szövegkönyvet Tóth Péter érdemes művész, a Magyar művészeti Akadémia zenei tagozatának vezetője, az MMA szegedi munkacsoportjának tagja zenésíti meg. 2024. november 29-én a Korzó Zeneházban a nagyközönség számára is hallható lesz az opera eddig elkészült első négy jelenete. Az előadók nem kevesebbre vállalkoznak, mint hogy oratóriumszerű előadásban bemutassák a két felvonásosra tervezett opera elejét, a közönség elé varázsolva a színházi forgatagot, a vívódó Roxane-t és a haldokló, de a visszaemlékezésekben régi alakját felöltő Cyranót. Gyüdi Sándor, a Szegedi Szimfonikus Zenekar karmestere a színpadra invitálja a szövegírót és a zeneszerzőt is; beszélgetésük során műhelytitkokat lehet megtudni a darab keletkezéséről, az alkotói szándékról, a mű ma nagyon is aktuális mondanivalójáról. “Miért Cyrano és Roxane történetéről szól az opera? A saját arcát nem vállaló, más ember mögé bújó személy karaktere a XXI. században aktuálisabb, mint valaha. Az internetes közösségi felületek tálcán kínálják ennek a magatartásnak a lehetőségét: mindenki idealizált képet fest magáról, hibátlanra szerkesztett fotókat lehet látni a sok boldog, sikeres, szerencsés emberről. Ezek a portálok azt sugallják, hogy egy átlagos élet csupa öröm és siker – amitől mindenki késztetést érez arra, hogy elrejtse a fájdalmait, a kevésbé szép arcát, és egy tökéletes, ám hamis képet alakítson ki magáról.”