URBANITY magyar társasjáték nyerte az épített környezeti nevelés Golden Cubes Awards versenyét
A Golden Cubes Awards Írott és nyomtatott média kategóriát a kultúrAktív Urbanity társasjátéka nyerte meg az épített környezeti nevelés egyetlen nemzetközi megmérettetésén.
Az UIA Architecture and Children munkacsoportja 4. alkalommal rendezte meg az épített környezeti neveléssel foglalkozók nemzetközi versenyét. Négy kategóriában 29 ország részvételével, Jan Gehl építész, urbanista vezetésével zajlott a zsűrizés. Az Írott és nyomtatott média kategóriát a kultúrAktív Urbanity társasjátéka nyerte, ami egy párbeszéd alapú társasjáték, amelyben a játékosok különböző városi jelenségekről alkotnak véleményt. A munkacsoport magyar tagjaként nagyon büszke vagyok erre az eredményre, a MÉSZ delegáltjaként tapasztaltam, hogy a nemzetközi szervezet munkája és a zsűri tevékenysége is nagyon magas színvonalú volt.
A Golden Cubes Awards kétfordulós pályázat, amelyen háromévente pályázhatnak iskolák, civil szervezetek és magánszemélyek megvalósult és módszeresen dokumentált munkáikkal. Négy különböző témában lehet benyújtani a pályázatot elsőként nemzeti szinten. A kategória győztesei nevezhetők a nemzetközi megmérettetésre: országonként és kategóriánként egy-egy alkotás juthat tovább. Felvetésemre Magyarország 2019-ben csatlakozott a nemzetközi versenyhez, első alkalommal vettünk tehát részt ebben a pályázati lehetőségben.
Az Építészek Világszövetségének (UIA) gyerekekkel foglalkozó munkacsoportja azért alapította a díjat, hogy elismerje azoknak a szakembereknek a munkáját, akiknek célja, hogy a felnövekvő generáció tudását, élményét és felelősségérzetét javítsa az épített környezettel és magával az építészeti térformálással kapcsolatban. Magyarországon szerencsére szép múltja és egyre gazdagodó jelene van ennek a tevékenységnek, a 2020-as magyar fordulóban 18 egészen kiváló felvetés versenyzett egymással. A díj is mutatja, hogy a magyar elképzelések magas színvonalúak – az épített környezeti nevelés széleskörű, iskolai oktatásba való integrálása és a művészeti oktatás önálló tevékenységeként való megerősödése fontos fejlődési lehetőség.
A díjról a MÉSZ felületén és az Építészfórum oldalán jelent meg híradás.