A kisasszony, Az Orfeo zenekar koncertje Berecz Mihállyal
J. Haydn: 30. C-dúr „Alleluja” szimfónia J. Haydn: 24. D-dúr szimfónia W.A. Mozart: Esz-dúr „Jeunehomme” zongoraverseny KV 271
„Mióta Haydn megváltoztatta vagy újra megadta a bécsi muzsika hangját, az ugyan karakteresebb, mint valaha, … a méltóságból viszont … túlságosan a játékosságba süllyedt. […] Úgy látszik, a színház világából kitiltott kis komika a zeneművészetnél könyörgött bebocsáttatásért; a láthatólag jó kedélyre termett pap [Haydn] szíve meglágyult, megragadta a mulatságos szerzetet, s betaszajtotta a templomába – azóta nevetünk a bécsi zenén.” – írta C. L. Junker 1776-ban. A szimfónia irodalmának bölcsője Haydn Eszterházája. E korai művek nélkül elképzelhetetlen lett volna a műfaj későbbi, több évszázados sikertörténete. Mozart a „Jeunehomme” melléknevű, egyik legkifinomultabb, legszervezettebb zongoraversenyét egyes feltételezések szerint Victoire Jenamynek írta, aki 1776-ban feltehetően Salzburgban is megfordult. A „kisasszony” Mozart barátjának, a 18. század legjelentősebb koreográfusának, az 1770-es években Bécsben tevékenykedő és társulatával 1772-ben Eszterházán is vendégszereplő Jean George Noverre lánya volt
Közreműködnek:
Berecz Mihály – fortepiano
Orfeo Zenekar (korhű hangszereken)
Paulik László – koncertmester
Vashegyi György – karmester