A Kodály-koncepció szerepe a kórusnevelésben
Miért nem elég a Kodály-koncepció eszközeinek ismerete ahhoz, hogy valaki jó, Kodály-koncepcióval tanító zenepedagógus legyen? Mi hiányzik Kínában ahhoz, hogy a Kodály-koncepció működjön? Milyen zenei anyag a legalkalmasabb a Kodály-koncepcióval való tanításhoz?
"Minden népnek van egy sereg népdala, amely oktatásra kiváltképpen alkalmas. Ezeket jól kiválogatva, a népdal lesz a legmegfelelőbb tananyag, hogy rajta a gyermekeknek az egyes zenei elemeket bemutassuk és tudatosítsuk ezeket... "
A kétszer két napos előadássorozat első részében az alábbi előadások lesznek hallhatóak:
Első nap:
A Kodály-koncepció bemutatása a kínai népdalok használatának hangsúlyozásával
A Kodály-koncepció eszközei, amelyek segítik, nem csupán alkotják a koncepciót
A nyugati kóruskultúra bemutatása
Második nap:
A Kodály-koncepció múltja, jelene és jövője Kínában
Beénekeltetési praktikák
A kórushangzás kialakításának első lépései