Hír

2022-04-13 12:06:00

Budapest

Concept elektromos autó gépészet

Folyamatosan tervezem, építem concept elektromos autóim CAD-modelljeit. Bár nem szakterületem, de a gépészetet sem szeretném elhanyagolni.

Az aktív pneumatikus felfüggesztés menet közben javítja a kanyarstabilitást, rossz útviszonyok esetén vagy parkolásnál a hasmagasság 120 mm-ről 160-ra emelkedik. Kerámia tárcsafékek az intenzív fékezéshez, de az egyenletes fékezést az elektromotorok ellenállása biztosítja, energiát visszatöltve az akkumulátorokba.

A hátsó kerék is kormányzott. Menet közben 3,5 fokig a kanyar irányába mozdul, növelve a menetstabilitást, parkolásnál kanyarívre fordul, megkönnyítve a beállást, csökkentve a kanyarívet. Fizikai kapcsolatban nincs a kormánnyal, elektromos szervó mozgatja. Minden kereket külön motor hajt, így differenciálműre nincs szükség.

Az invertereknek 2-2 motort kell ellátniuk váltóárammal, emiatt nagy méretűek. A padlólemezbe integrált akkumulátoroknak független hűtésköre van, a has teljes carbon-borítást kap, a hátrányos légörvények megszüntetése és a sár felverődése miatt.