Épített mesék a gyakorlatban
Az Épített mesék program kész részegységeinek kipróbálása a gyakorlatban, az adott korosztály részvételével, iskolai keretek között. Célom az alkotóműhely fotódokumentációja, a szerzett tapasztalatok alapján esetleges korrekció visszaépítése az alaptörténetekbe.
Idén ősszel négy alkalommal, - november 8-án, 22-én és december 13-án és 20-án - van lehetőségem az alkotó mese-program egy részét kisiskolás korú gyermekekkel kipróbálni, és a tapasztalatokat visszavezetni a programba.
Az Épített mesék program kész részegységeinek kipróbálása a gyakorlatban, az adott korosztály részvételével, iskolai keretek között. Célom az alkotóműhely fotódokumentációja, a szerzett tapasztalatok alapján esetleges korrekció visszaépítése az alaptörténetekbe.
Elképzelésem szerint a gyermekek számára íródott mesekönyv témái és gyakorlati feladatai mind segítik az adott évfolyam tanannyagának elsajátítását. Emellett a tudásanyaghoz hozzárendelt alkotóművészeti ismeretek nemcsak a látásmódjukat gazdagítják, hanem , mintegy "láthatatlanul" építik be a szárazabb ismereteket is a gyermekek tapasztalati emlékei közé.
A négy alkalmon négy különböző témát, alapanyagot és alkotó technikát dolgozunk fel.
Jelen esetben a program leginkább az alkotófeladatokra fókuszál, a mese egyéb szálai, - pl.betűk ismerete, olvasás, olvasási nehézségek, számtan, testnevelés stb. - nem ezeken az alkalmakon kerülnek kipróbálásra.