képzőművészet

Hír

2020-04-08 10:32:00

Új Művészet

Hír / esemény :: PORTRÉ, Archeologikus festészet Verebics Kati legújabb képeiről /Schneller János

Ösztöndíjas interjú, új munkák bemutatásának folyamata, elemzése... Részlet : " Ókori héroszok és istenségek, személyes ismerősök archetipikus karakterekké formált portréi, a Közel-Kelet hiedelemvilága kortárs arcok mögött, Egyiptom kultúrája és a Kárpát- medence történetei....."

Kapcsolódó személyek:

http://www.facebook.com/UjMuveszet/photos/a.248048428630155/2482435751858067/?type=3&theater

"..., egzotikum és mindennapiság keverednek Verebics Katalin transzparens rétegekből építkező képein, melyek a látványtól lassan elszakadva tartanak a szürrealítás imaginárius világa felé. A 2019-ben MMA ösztöndíjat nyert Verebics Katalin műtermében jártunk."  Schneller János / részlet az Új Művészet áprilisi számából

"Verebics Kati festészete továbbra is antropocentrikus, de a fókusz a saját testről, a szenvedély láttatásáról és a szexus megmutatásáról áttevődik a másik ember arca mögött rejlő titok megragadására, a személyiség mélyebb rétegeinek feltárására. Az archetípusok felkutatása közben tett vizsgálódások eredménye egyfajta archeologikus festészet, amely legalább két irányból értelmezhető. Egyfelől a kulturális érdeklődés közhelye mögé bújtatott – de nagyon is hiteles – útkeresésként, azaz a művész saját festészetének, kutatáson alapuló, szinoptikus művészettörténeti perspektíván keresztüli újradefiniálásaként. Ez, saját elbeszélése szerint, közel-keleti utazásai során, számos hazai és külföldi múzeum, antik és újkori gyűjtemény látogatásának hatására alakul. Az élmények nem pusztán történeti és művészi értékük okán inspirálják, de személyes vonzalmak és viszonyulások révén is hatással vannak témaválasztására. Az érdeklődés tehát sokkal inkább érzelmi vonzódásból, semmint tudományos kíváncsiságból fakad. Az eredmény pedig egy látvány alapú, rétegekből építkező, kollázs-szerű festészet.Verebics Kati festészete továbbra is antropocentrikus, de a fókusz a saját testről, a szenvedély láttatásáról és a szexus megmutatásáról áttevődik a másik ember arca mögött rejlő titok megragadására, a személyiség mélyebb rétegeinek feltárására. Az archetípusok felkutatása közben tett vizsgálódások eredménye egyfajta archeologikus festészet, amely legalább két irányból értelmezhető. Egyfelől a kulturális érdeklődés közhelye mögé bújtatott – de nagyon is hiteles – útkeresésként, azaz a művész saját festészetének, kutatáson alapuló, szinoptikus művészettörténeti perspektíván keresztüli újradefiniálásaként. Ez, saját elbeszélése szerint, közel-keleti utazásai során, számos hazai és külföldi múzeum, antik és újkori gyűjtemény látogatásának hatására alakul. Az élmények nem pusztán történeti és művészi értékük okán inspirálják, de személyes vonzalmak és viszonyulások révén is hatással vannak témaválasztására. Az érdeklődés tehát sokkal inkább érzelmi vonzódásból, semmint tudományos kíváncsiságból fakad. Az eredmény pedig egy látvány alapú, rétegekből építkező, kollázs-szerű festészet."