Karakterépítés – Központ (a karakter és a színész központja) – Michael Chekhov Acting Technique®
„A Képzelet Központja (Imaginary Center) az egész testnek harmonikus megjelenést kölcsönöz, hiszen a mellkas középpontjából indulva képes megteremteni az ideális testet…"
Karakterépítés – Központ (a karakter és a színész központja) – Michael Chekhov Acting Technique®
Minden karakternek van egy (vagy több) olyan központja, ami minden cselekedetét meghatározza. Onnan indulnak a tevékenységei, onnan sugározza szándékait.
- Hogyan lehet megtalálni az egyes karakterek központját.
- Hol helyezkedik el ez a központ a karakterben – vagy a karakterek kívül?
- Milyen minőségű ez a központ? Hogy néz ki, milyen az formája, texturája?
- Meghatározható egy pontban, vagy mozgásban van?
„A Képzelet Központja (Imaginary Center) az egész testnek harmonikus megjelenést kölcsönöz, hiszen a mellkas középpontjából indulva képes megteremteni az ideális testet… A színész, amint ezt a központot máshova helyezi a testében, az ideális test azonnal megváltozik és létrehozza ebből fakadó megjelenését. Például, ha a színész a központot a fejébe helyezi, ebben az esetben úgy érzi, hogy a gondolkodása aktívabb és egész belső és külső megjelenésében így kezd játszani.”
Kiknek szól a kurzus:
színészeknek, trénereknek, pszichológusoknak, artistáknak, művészeknek, szülőknek és mindazoknak, akik testi tudatosságukat, jelenlétüket maguk szeretnék alakítani (legyen az akár a színpadon, porondon vagy a mindennapokban).
A kurzus időpontja: 2023. május 13. (szombat) 09:00-17:00
A kurzus helyszíne: 1037 Budapest, Kiscelli utca 104.
Regisztráció: https://forms.gle/Ydw5ZTyFnCkbbWru7
„A karakterépítés során különleges figyelmet kell szentelni a Képzetbeli Testnek (Imaginary Body) és Képzelet Központjának (Imgainary Center). Amint a színész bizonyos mértékig átvette a karakter tulajdonságait már ez is már a próba alapja lehet.”
„A Központ (Center) azt a pontot jelenti, ahonnan az impulsusaink sugároznak (Radiate)”
A Chekhov technika a színész képzeletének képességére és fizikai jelenlétére összpontosít.
Eszközei: a „pszichofizikai gesztus”, a test három központja (akarat, érzés, gondolkodás), ezek kölcsönhatása és a képzelet tudatos alkalmazása.
A Chekhov technika egyértelmű és praktikus eszközöket kínál a képzelet, az érzések és a légkör kialakításához. Erősíti a színész képességét, hogy erős kapcsolatot tudjon teremteni nem csak a partnereivel, de a tárgyakkal/eszközökkel és a közönséggel is.