Esemény
2022-11-03 00:18:00
Három Holló nagyterem és a MyMuseum Galéria kiállítóterme, Budapest
Lost in Translation - csoportos kiállítás a MyMuseum Galériával
Lost in Translationcsoportos kiállításunk apropóján izgalmas beszélgetéseket, tárlatvezetéseket, koncertet szervezett a MyMuseum Gallery a Három Hollóban, ahol a munkáim is szerepeltek.
Három napos eseménysorozattal várunk új, nagyszabású kiállításunk, a Lost in Translation megnyitója kapcsán!
A rengeteg vendég művésszel, két szinten szervezett csoportos kiállításunk apropóján izgalmas beszélgetéseket, tárlatvezetéseket, koncertet és bulit szervezünk, ahol reméljük, hogy velünk tartasz! Ez lesz az ősz eseménye a MyMuseum Gallery-ben!
Lost in Translation
Kiállító művészek / Exhibiting artists:
HALÁSZ Dániel, LÁZÁR Dóri, MAYER Éva, Márk MARTINKÓ, RAJNAI Ákos, RUZSA Rania, Eirini SOURGIADAKI,
VADÁSZI Zoltán, Isabel VAL
Helyszín / Location: Három Holló rendezvényterem/main hall és MyMuseum Gallery, középső szint/middle floor, H-1052 Budapest, Piarista köz 1
(bejárat/entrance: Szabad sajtó út)
Program:
2022. november 3. csütörtök, 19 óra: Megnyitó, A kiállítást megnyitja: Jankó Judit, művészettörténész
2022. november 4. péntek, 16 óra: Híres fordítási dilemmák - irodalmi tárlatvezetés a kiállítás művészeivel (Halász Dániel, Vadászi Zoltán, Ruzsa Rania) beszélgetve a lefordíthatatlan kifejezések pontosságáról, 19 óra: MUSICA MORALIA koncert, utána éjfélig DJ: GALACTIC JACKSON, NORMAL TAMAS
2022. november 5. szombat, 16 óra: Tanuljunk meg újra figyelni! - terápiás tárlatvezetés keretén belül Jankó Judit art coach / pszichológussal és a kiállítás művészeivel (Rajnai Ákos, Isabel Val, Lázár Dóri) beszélgetünk a figyelem felszabadító erejéről
A kiállítás koncepciója:
HUN
A ‘Lost in Translation’ c. csoportos kiállítás a gyors információhoz jutás helyett a tények mögé nézés, a megfigyelés illetve a kritikus és érzékeny szemlélet fontosságát helyezi a középpontba. A kiállított munkák olyan helyzeteket teremtenek, melyek során egy megszokott nyelvből, struktúrából való kilépés, gondolkodásbeli váltás szükséges a megértéshez. A filozófiai, pszichológiai, irodalmi és közéleti, társadalmi szempontból értelmezhető művek passzív helyett aktív befogadói viselkedésre késztetnek és felhívják a figyelmet arra, hogy ha kizárólag egy ismert nyelvi - vizuális, technikai, filozófiai vagy szöveges - rendszer korlátain belül próbáljuk csak megragadni egy közlés értelmét a lényeg veszhet el.
Kontúrok helyett a részletekre való figyelés, a könnyen hihető logika szakértői kommunikációnak tartása helyett a megfejthetetlen elfogadása, a valósághoz ragaszkodás helyett pszichológiai fejlődés a fikció nyelvén, kategóriák helyett átmenetek és a többféle valóság elfogadása az egyetlen igaz helyett. A kilenc kiállító művész különböző témák feldolgozásán keresztül vizsgál hasonló dinamikát. Martinkó vetítése Platón barlangjának megjelenítése, melyben a vetített fotó is a barlanghasonlatot értelmezi egy valós barlang részlet fiktívként történő bemutatásával. Rajnai installációjában lefényképezett tárgyak körvonalak nélkül, akkora nagyításban látszanak, hogy a részletek kerülnek előtérbe. Halász és Mayer alkotásai a képek bemutatott tárgyai helyett a körülöttük lévő teret és életet teszi tapinthatóvá, a köztes világot írja le. Vadászi infra printjei elhitetik velünk, hogy megfejtettük, lefordítottuk a láthatatlant, aztán a feje tetejére állítja az újonnan megismert nyelv logikáját, így végül nem végleg nem tudjuk mit látunk a láthatatlanból. Sourgiadaki projektje a valóság határait feszegeti egy nyelv alapú installációban, melynek alanya maga a néző, aki csak akkor tud magával vinni valamit, ha képes volt a transzfiguráció és teleportálás szavak eredeti jelentését elengedni. Val és Ruzsa szöveg alapú munkái különböző irányokból, a költészet és a személyes írás szövegén keresztül, a sorok között olvasás jelenségével foglalkoznak, míg Lázár művei a tömeges szövegek súlytalanságát és emberre való hatását vizsgálja.
A kiállítás és az esemény célja a felfedezés folyamatának, a részletek és a lényeg felé figyelés fontosságának demonstrálása, amit a kiállításon bemutatott munkákon kívül a művek elrendezése is középpontba helyez. Alapvetően sötét térben, színházi fények, megvilágítások segítségével tájékozódik a kiállításon a látogató, és így fedezi fel a műalkotásokat a sötét függönyök által határolt kisebb-nagyobb terekben. Ezáltal a kiállítás egy élményt is ad, aminek folyamata reflektál a művek által feldolgozott témákra. A befogadó döntések elé kerül és a bemutatott munkákat csak egy megszokott értelmezési struktúra elengedésével fejtheti csak fel. A megismerési folyamat nem csak a tárlat megtekintésével járó látogatói tapasztalat alapja, hanem a kapcsolódó események is interaktívak és a kiállítás témájának mélyebb megértését segítik elő.