Mozdulatokba sűrített lényeg
A három évre vállalt ösztöndíjas programomban a minta legminimálisabb vizuális megjeleníthetőségét keresem. A munka jelenlegi fázisában mozdulatok által hagyott nyomokkal kísérletezem.
A három évre vállalt ösztöndíjas programomban a minta legminimálisabb vizuális megjeleníthetőségét keresem. A munkát egyszerű gesztusok festésével kezdtem, melyek fokozatosan egyszerűsödtek és egyre inkább a mozdulatok kerültek előtérbe. Azt szerettem volna elérni, hogy a lehető legkevesebb beavatkozással hagyjak nyomot egy adott hordozón. Ehhez először lehullott gallyakkal kísérleteztem, melyeket aztán a gravitáció rendezett valamiféle mintázattá. Ahhoz, hogy ezek a nyomok valamilyen hordozón is megjelenhessenek először festékbe mártott gallyakkal , később pedig cianotípia nevű fotóeljárással kezdtem el kísérletezni, ahol a felérzékenyített papírokon vagy textilen a ráejtett természeti formák árnyéka vagy körvonala adja a véletlenszerű mintázatot. Ezekkel az egyszerű mozdulatokra redukált nyomhagyásokkal körvonalazódott bennem, hogy mi az az alkotói attitűd, ami a legközelebb visz a munkám alapgondolatához: a mintaminimalizáláshoz. A projektemben három installáció és hozzájuk tartozó öltözékek elkészítését vállaltam. Az első öltözék elkészültével új távlatok nyíltak előttem a mozdulatok által generált nyomhagyás területén. Az egyenes szabású, földig érő ruhákat, fehér és fekete színben a nyomhagyáshoz terveztem. Az öltözékekben való mozgás már önmagában is izgalmas vizuálisan, de ha ezekre a darabokra festék is kerül és a viselőjének mozgása alakítja, mind a ruha mind a környezete mintázatát, akkor egészen különös végeredményt kapunk. Ahhoz, hogy ezek a mintaalakítások megfelelően fókuszban legyenek azonos színű öltözékre és háttérre volt szükségem. A most bemutatott videókban fehér öltözék, fehér háttér előtt, fekete festék segítségével hagynak nyomot. A fókuszáltságon kívül ezek a videók egészen éteri hangulatúak lettek a nagy textilektől, lassú mozgástól és a neutrális terektől. A projekt ezen pontján már minden mozdulatnak jelentősége van a mintaalakítás szempontjából. A ruha levetése közben a mozgó textilen is alakul a mintázat a még nedves festék miatt. Az alábbiakban ezekből a mintaalakításokból mutatok be videókat és fényképeket.