Hír

2020-04-16 19:39:00

Testközelből erőlködve, távolról könnyedén.

Gondolatok a fiatalok világa, és a kreatív mozgás kapcsolatáról, avagy miért is lehet hasznos a TikTok a színházi nevelésben?

A legtöbb beavató színház célja, hogy megismertesse és rávezesse az érdeklődőket a színházi élmény értékeire, gondolatokat ébresszen, tapasztalatot és ismeretet adjon egy olyan világról, amely sokak számára még ismeretlen.

Jelen esetben a táncelőadások misztikumának feloldása, a befogadás megkönnyítése a cél. Ennek elérésében nagy szerepet játszik például egy osztályszintű beavató táncelőadáson a diákokban rejlő motiváció, hogy merjék kipróbálni magukat a különböző feladatokban, amelyekkel találkoznak egy beavató foglalkozás során.

A világjárvány miatt az eddig használt módszerek és eszközök már a személyes kontaktus hiánya miatt elbuknak, ami pedig egy improvizációs foglalkozáson még csak az első lépcsőfok. A kényszerből otthon tartózkodás az online tevékenységgel töltött órák számát megnöveli, ami igaz a TikTok nevű alkalmazásra is. Ez egy olyan felület, amely segítségével egy rövid zenei részletre találnak ki a felhasználók különböző tartalmakat, amit videó formájában megörökítenek. Maguk választják a zenét, ők rakják össze a saját mozdulatsoraikat, ők találják ki a mondanivalónak megfelelő formát. Ezek mind-mind olyan lépések, amelyek fontos szerepet játszanak egy táncóra folyamán, ahol a kreativitásra, és az új dolgok felfedezésére fekteti a tanár a hangsúlyt. A fiatalok, akik használják a TikTok-ot, a megszokott online környezetben olyan feladatok elé állítják magukat, ami enélkül csak tanári szóra egy táncórán történhetne meg. Így az alkalmazás használata hozzájárulhat ahhoz, hogy a jövőben egy táncórán, beavató előadáson vagy foglalkozáson nagyobb magabiztossággal állhatnak a feladatok megoldása elé, és sikert láthatnak munkájukban.