Megújul Blaskovich palotája a Reáltanoda utcában
A hamarosan megújuló Kincsem-palota tervei és fejlesztőjének interjújra a legújabb Octogonbanl
Az anaglif (anaglyph) technikát és az ilyen képek megjelenítését először a XIX. században kezdte el kidolgozni a lipcsei Wilhelm Rollmann. Ez egy háromdimenziós élmény biztosítására alkalmas módszer, amelynek az alapja a színszűrés. Digitális és papíralapú megjelenítéshez is alkalmazható, az anaglif csatornajelet kétszínű (jellemzően vörös és ciánkék) szűrővel választják szét. Az ilyen passzív szemüvegeket sokszor papírból készítik a költségek és az ökológiai lábnyom csökkentésének érdekében. A technikának az a lényege, hogy a 3D-s tartalmakat két különböző nézetből, két különböző színnel jelenítik meg a két szem számára. Az ingeranyag a speciális szemüvegen áthaladva egy kvázi színtelen, háromdimenziós képet alkot a tárgyról az agyban. Kevésbé fárasztóak a szem számára az anaglif technológiával készült 3D hatású képek, mint például az autosztereogram képek, amelyek nézéséhez gyakorlat is kell. Ilyen lett az Octogon legújabb címlapja is, melynek apropója, hogy nagyinterjú és több oldalas körkép készült arról, mi lett a csodaló és Blaskovich Ernő palotájával és mi lesz vele a jövőben. Pleskovics Viola ösztöndíjas szerkesztésével a legújabb lapszám műemlékvédelmi kuriózum a műemlékes sajtó történetében. További információ az octogon.hu oldalon.