A hangnemen kívüli módosítójelek megnevezése, tanítása, alkalmazása a Kodály koncepció szerint
Miért a fi-szi-ta a három leggyakoribb tonalitáson kívüli módosított hang a magyar zeneoktatásban?
Április 6-án a Guangdong tartománybeli Zhongshan város általános- és középiskolai énektanárai a Kodály koncepcióról, a koncepció lelkét alkotó népdalokkal kapcsolatos munkáról hallhattak egy-egy előadást.
A kurzus délutáni részében a tanárok megismerkedhettek a Kodály koncepcióban leggyakrabban használatos három tonalitáson kívüli módosított hanggal, azok szerepével, kézjelével és a megtanításuk folyamatával.
Ezeket különböző kórusmű részleteken (Bárdos, Poulenc, Bartók, Purcell) vizsgálhatták meg az érdeklődők. A jelenlévő vendég gyerekkar közreműködésével pedig bemutatásra kerültek a műrészletek módosított hangokat tartalmazó dallamai és harmónia mozzanatai.