Hír

2023-06-13 19:00:00

Bethlen Téri Színház, Budapest

"A mi utunk" címmel a Magyar Táncművészeti Egyetem TÉP (táncos és próbavezető szak) táncművész hallgatóinak vizsgaelőadása

"A mi utunk" címmel a Magyar Táncművészeti Egyetem TÉP (táncos és próbavezető szak) táncművész hallgatóinak vizsgaelőadása a Bethlen Téri Színház színpadán.

"A mi utunk" címmel a Magyar Táncművészeti Egyetem TÉP (táncos és próbavezető szak) táncművészeinek, a divat - és modern tánc szakirány hallgatóinak vizsgaelőadása. 

https://fb.watch/m6no3tbc0n/

https://fb.watch/m6nr283WSZ/

A Magyar Táncművészeti Egyetem zártkörű vizsgaelőadását Szücs Balázs, a VII. kerület alpolgármestere és Sóthy Virág balettművész, az MTE oktatója, a Közép-Európa Táncszínház projektmanagere nyitotta meg.

https://fb.watch/m6ntF-B-pC/

A Magyar Táncművészeti Egyetem Tánc – és Próbavezető szak, Divattánc szakirány nappali tagozatának képzésén a félév feladata a Prédikátorok könyve 3 fejezetének feldolgozásából állt. 

Ez a fejezet 22 szakaszból álló tézist, doktrínát vonultat fel.

A szakon jelenleg aktívan résztvevő 22 hallgató, a feladat teljesítése érdekében két csoportra osztotta fel magát. A két csoport mindegyike külön-külön foglalkozott, legfőképpen a 22 paragrafus első nyolc mondatából kiolvasható kijelentésekkel. Csak az első nyolc mondat - és nem pedig mind a huszonkettő -, került feldolgozásra, mert az első nyolc mondatban találhatóak olyan érzetek, érzelmi állapotok, vagy hangulati elemek, amelyek ábrázolásra készen képesek a mozdulatok nyelvén megszólalni és érvényre jutni. Fontos, hogy a mondatokból kirajzolódó fogalmak értelmezhető gondolatot tükrözzenek, és mindezen gondolatokat megkoreografálva, általuk átvitt értelmű mozgássorok, asszociációs folyamatok kaphassanak teret. Nagyon fontosnak tartom azt a módszertani törekvést, amely azt célozza meg, hogy az alkotó tudatosan építse be az alkotásába, hogy egy-egy mozdulat milyen „mögöttes” közlésvágy alapján születik meg. Vajon milyen plusz jelentéstartalommal rendelkezhet egy-egy gesztus és mindezt miképpen fogalmazzák át a hallgatók egyes kreatív folyamatokon, egy-egy koreográfián, vagy kompozíción keresztül átütő mondanivalóvá, befogadható, átérezhető közlendővé.

Ilyen beszédes ellenpárok például: az ültetés és gyomlálás

                                                        az ölés és gyógyítás

                                                        a rombolás és építés

                                                        a sírás és nevetés

                                                        a gyász és a tánc

                                             a kövek széthordása és összerakása

                                            az ölelés és az öleléstől való tartózkodás

                                                       a megőrzés és eldobás

                                                       az eltépés és megvarrás

                                                       a Szeretet és Gyűlölet

                                                       a Háború és a Béke

A Táncművészeti Egyetemen a mindenkori feladat kitalálásán és kiadásán túl a hallgatók kreatív ötletei és elképzelései szerint, egy koncentrált szerkezeti struktúra alapján állt össze részletről részletre - mozdulatról mozdulatra a vizsgafeladat egésze. A zenei szövetet a hallgatók saját maguk válogatták és szerkesztették össze mindenki az adott csoportos feladatához mérten.