
Hír
2023-06-13 19:00:00
Bethlen Téri Színház, Budapest
"A mi utunk" címmel a Magyar Táncművészeti Egyetem TÉP (táncos és próbavezető szak) táncművész hallgatóinak vizsgaelőadása
"A mi utunk" címmel a Magyar Táncművészeti Egyetem TÉP (táncos és próbavezető szak) táncművész hallgatóinak vizsgaelőadása a Bethlen Téri Színház színpadán.
"A mi utunk" címmel a Magyar Táncművészeti Egyetem TÉP (táncos és próbavezető szak) táncművészeinek, a divat - és modern tánc szakirány hallgatóinak vizsgaelőadása.
A Magyar Táncművészeti Egyetem zártkörű vizsgaelőadását Szücs Balázs, a VII. kerület alpolgármestere és Sóthy Virág balettművész, az MTE oktatója, a Közép-Európa Táncszínház projektmanagere nyitotta meg.
https://fb.watch/m6ntF-B-pC/
A Magyar Táncművészeti Egyetem Tánc – és Próbavezető szak, Divattánc szakirány nappali tagozatának képzésén a félév feladata a Prédikátorok könyve 3 fejezetének feldolgozásából állt.
Ez a fejezet 22 szakaszból álló tézist, doktrínát vonultat fel.
A szakon jelenleg aktívan résztvevő 22 hallgató, a feladat teljesítése érdekében két csoportra osztotta fel magát. A két csoport mindegyike külön-külön foglalkozott, legfőképpen a 22 paragrafus első nyolc mondatából kiolvasható kijelentésekkel. Csak az első nyolc mondat - és nem pedig mind a huszonkettő -, került feldolgozásra, mert az első nyolc mondatban találhatóak olyan érzetek, érzelmi állapotok, vagy hangulati elemek, amelyek ábrázolásra készen képesek a mozdulatok nyelvén megszólalni és érvényre jutni. Fontos, hogy a mondatokból kirajzolódó fogalmak értelmezhető gondolatot tükrözzenek, és mindezen gondolatokat megkoreografálva, általuk átvitt értelmű mozgássorok, asszociációs folyamatok kaphassanak teret. Nagyon fontosnak tartom azt a módszertani törekvést, amely azt célozza meg, hogy az alkotó tudatosan építse be az alkotásába, hogy egy-egy mozdulat milyen „mögöttes” közlésvágy alapján születik meg. Vajon milyen plusz jelentéstartalommal rendelkezhet egy-egy gesztus és mindezt miképpen fogalmazzák át a hallgatók egyes kreatív folyamatokon, egy-egy koreográfián, vagy kompozíción keresztül átütő mondanivalóvá, befogadható, átérezhető közlendővé.
Ilyen beszédes ellenpárok például: az ültetés és gyomlálás
az ölés és gyógyítás
a rombolás és építés
a sírás és nevetés
a gyász és a tánc
a kövek széthordása és összerakása
az ölelés és az öleléstől való tartózkodás
a megőrzés és eldobás
az eltépés és megvarrás
a Szeretet és Gyűlölet
a Háború és a Béke
A Táncművészeti Egyetemen a mindenkori feladat kitalálásán és kiadásán túl a hallgatók kreatív ötletei és elképzelései szerint, egy koncentrált szerkezeti struktúra alapján állt össze részletről részletre - mozdulatról mozdulatra a vizsgafeladat egésze. A zenei szövetet a hallgatók saját maguk válogatták és szerkesztették össze mindenki az adott csoportos feladatához mérten.