Az iskolakerülő művészet parodisztikus világáról nyílik kiállítás a Műcsarnokban
A tárlat Jarry hazai színházi Übü király előadásokhoz kapcsolódó különleges vizuális elemekről mutat be válogatást az 1970-es évektől napjainkig. A kiállítás többek mellett bemutatja Herczeg T. Tamás Übü a király rendezésének látványvilágát is.
A Műcsarnokban megrendezett kiállítás a patafizika témájához kapcsolódó hazai és európai képzőművészetbe nyújt betekintést, különös tekintettel Alfred Jarry diákcsínyből rémbohózattá fejlődött Übü király című drámájának képzőművészetre gyakorolt hatására.
A június 16-án nyíló tárlat négy szekcióra bontva mutatja be Jarry és a patafizika hatását, a történeti kontextustól napjainkig. Az első a patafizika és az avantgárd kapcsolatát vizsgálja a 20. század első felében, reprodukciók segítségével mutatja be Jarry jelentőségét, az Übü dráma létrejöttének körülményeit. A második szekció a hazai színházi Übü király előadásokhoz kapcsolódó különleges vizuális elemekről mutat be válogatást az 1970-es évektől napjainkig. Olyan sajátos képzőművészeti értékkel bíró plakátokat, díszletterveket, jelmezeket, kiadványokat, bábokat sorakoztat fel, amelyek messze túlmutatnak a megszokott színházi vizualitáson, és sokszor önálló, patafizikus alkotásokként is értelmezhetők. A kiállítás többek mellett bemutatja Herczeg T. Tamás Übü a király rendezésének látványvilágát, videóinstalláción betekintést nyújt az előadásba, és bemutatja az előadás plakátjait.
https://mucsarnok.hu/kiallitasok/kiallitasok.php?mid=rWE0JhSaUB6AgvhQltUxUL&tax=560c5eec6098a
https://deszkavizio.hu/jarry-es-ubu-a-mucsarnok-uj-kiallitasan/