Esemény

2019-09-02 09:00:00

Budapest, SZIE - Budai Campus

Docensi előadásom: Kreatív rajzi és szobrászati technikák a tájépítészet oktatásban

Előadásomban azokat a tájépítészeti térformálási művészeti folyamatokat mutatom be, amelyekkel az elmúlt 5 évben foglalkoztam. Ismertetem a rajz-módszertani, művészetpedagógiai eredményeimet (kiállítás, előadás, gyakorlat), amelyeket a SZIE és a GYIK-Műhely keretében végeztem a kutatási témámban.

Kreatív rajzi és szobrászati technikák a tájépítészet oktatásban

Az előadás azokat a tájépítészeti térformálási művészeti folyamatokat mutatom be, amelyekkel az elmúlt 5 évben foglalkoztam. Első részében ismertetem a rajz-módszertani, művészetpedagógiai eredményeimet (kiállítások, előadások, gyakorlatok), amelyeket a SZIE és a GYIK-Műhely keretében végeztem az elmúlt 15 éveben. Az előadásban 13 olyan tájépítészeti feladattípust elemezek részletesen.

  1. „A Tájépítészet Grafikai Nyelve” c. saját 2019-es jegyzet intuitív feladatainak bemutatása
  2. 3. A kertművészet-történet oktatásában alkalmazott rajzi feladatok, amelyet közül a Kertművészeti Stílusgyakorlatok munkafüzet immáron 11 éve bevált oktatási segédanyag
  1. Szintetizáló jellegű, komplex tájépítészeti elemző rajzfeladatokból tárgyal 3 típust.
  2. A domborzati nomenklatúra, tájnyelv és azok vizualizációs feladatai
  3. Hegyvidék-agyagozási, modellezési feladatok tapasztalatai
  4. A terepformák vizuális, grafikus leképezését tárgyaló rész, hozzárendelve térképészettörténeti előképeket, háttérismereteket
  5. M. Rangel amerikai művész hegyvidéki litográfia-montázsainak elemzése és átültetése a Tervezésgrafika c. tantárgy feladatai közé
  6. MAP – ART : kortárs térképművészet és annak kreatív térkép-készítés lehetőségei

A 10 – 13-as témák a szűkebben vett tereprendezési témakörrel foglalkoznak, és az ott kidolgozott 4 nagy projektfeladattal:

  1. I. Noguchi által inspirált játszótér-agyagozás és tervezési modul
  2. Ch. Jencks szövegei által inspirált homok-plasztikák folyamatai
  3. L. Halprin életművét – tervezői formanyelvét elemző témakör, amelyben kartonmakettek és azokból részlet-tervek, látványtervek készülnek.
  4. Kortárs kilátók alapján inspirált téri, installációs balsamodell-építési feladat

Az előadásban összességében közel 70 diákmunkát és 25 feladattípust mutatok be.