Hír

2022-06-28 11:00:00

Budapest

Integrált Művészeti Tábor a Csillagház Általános Iskolában

Közös játék és alkotás az érzékenyítés jegyében.

A Csillagház Általános Iskola egy speciális oktatást nyújtó intézmény, halmozott fogyatékossággal élő tanulók számára. Az iskola, az oktatás végével és a nyáriszünet megkezdésével egy egy hetes tábort rendezett, ahova saját tanulóin kívül külsős gyerekeket és érdeklődőket is szívesen láttak. A tábor fő célja – művészeti vezérfonalán túl – az integrálás volt, vagyis, hogy az iskola diákjai és a külsős, nem fogyatékos fiatalok közösen töltsenek el időt. Délelőtt különböző páros foglalkozások, délután pedig közös játszás, csapat sport tette lehetővé, hogy együtt alkossanak, egy csapatban játszanak, közös élményeket szerezzenek. Ezek a bárki számára izgalmas és élvezetes programok egyenes betekintést nyújtanak abba, miben más egy fogyatékossággal élő fiatal élete. Megtapasztalható, hogy milyen jellegű nehézségekkel szembesülnek nap mint nap, valamint számos berögzült foglalkozást új perspektívában mutat meg (például festés és rajzolás fejjel, az ügyetlenebbik kezünkkel, hintázva vagy lábbal, külön eszközökkel, illetve labda dobás lábbal, fejjel, ülve focizás stb.).

Nem legutolsó sorban, a sportos, mozgásos programok között lehetőségem nyílt arra, hogy az ösztöndíjam során fejlesztett játékot is kipróbálhassuk. Több pályát, célpontot felépítve, különböző feladatokat lehetett teljesíteni. Volt labdagurítás egyenes talajon, távolságra (skálázó mellett), ez a gurítás erejét fejleszti. Volt labdagurítás célba, egyenes talajon (a vár kisebb és nagyobb kapuján), ami a célzó készséget fejleszti. Volt labdagurítás célba, rámpán, ami már pontos erőkifejtést és célzást is igényel. Volt célba dobás kézzel és lábbal (kútba, felülről), ami a labda elengedését, a dobás mozdulatát és a célzását fejleszti. Valamint kipróbáltunk egy haladó elemet is (propeller), amihez már pontosság szükséges, a gurítás összes készségét igényli. A feladatokat tovább lehet bonyolítani azzal, hogy meghatározunk kiinduló testpozíciót (ülve, állva, fekve indítjuk a labdát), a dobó vagy gurító végtag használatának megnevezésével (bal kézzel, egy lábbal, fejjel), valamint a cél helyzetének és méretének változtatásával (közelebbről, távolabbról, kisebb vagy nagyobb kapun, lukon).
Nagyon izgalmas volt, hogy részt vehettem, nagyon hálás vagyok érte és sok-sok élményben és tapasztalatban részesültem.